I don't wanna be...

Jag försöker lyssna, jag försöker förklara hur jag känner mig... men "tjejen" bara byter samtalsämne.
Jag säger att jag mår dåligt, eller att jag tycker mitt liv är skit, det enda "tjejen" gör är att skratta och låtsas som ingenting...
När "tjejen" pratar med mig om sina problem, lyssnar jag och försöker hjälpa "tjejen", men gör "tjejen" det för mig?
Nej, för "tjejen" bryr sig inte...
Sen finns det "henne" också.
Jag lyssnar på "henne" när hon pratar och berättar om hennes liv, pratar inte om mig själv så mycket...
Jag säger till henne att jag kan lyssna på henne om hon vill...
Och hon bara går iväg och pratar med "tjejen" och kallar "tjejen" för en bättre kompis än mig...
Sen i skolan, så går "dom" bara ifrån mig i slutet av lektionerna, bryr sig inte om mig...
Jag väntar alltid på "dom", men de väntar aldrig på mig.
Jag lyssnar på "dom", men de lyssnar inte på mig.
Jag försöker lyssna, jag försöker hjälpa...
Jag brukar inte direkt snacka om mina problem så mycket (fast jag har många).
Men jag vill lixom att någon ska bry sig om mig? Är det så fel?
Jag bryr mig om andra, jag försvarar de jag tycker har blivit behandlade fel, jag lyssnar på dom när de behöver någon att prata med, jag försöker hjälpa dem med deras problem...
Och det jag får i gengäld? De ignorerar mig...
Jag vet att det jag skriver låter ganska själviskt, och jag är inte säker på att jag verkligen VILL att någon ska lyssna på mina problem och så...
Men jag önskar att de kanske kunde visa NÅGOT intresse i det jag snackar om, inte bara "coolt" eller "okey"...
Det känns lixom som att ingen bryr sig om att jag hjälper dom allt jag kan.
Att de inte märker allt jag lägger ner på dom...
Jag känner att jag inte har någon livskraft nå mer... ingen anledning att leva nå mer..
Jag lovar att ni tänker "men gud! sluta tänka på dig själv, så svårt är det inte att lyssna på andra!"
Men ni vet inte hur mycket jag ger, eller har gett för mina kompisar hela mitt liv, de märker nog inte det själva ens, men jag gör det, jag lägger ner JÄVLIGT mycket!

Aja... nu orkar jag inte skriva mer.. inte för att nån läser det här eller bryr sig...
Men kände att jag ville få ur mig lite av det jag känner just nu...
godnatt, sov så gott!<33

Kommentarer
Postat av: annika.o

men gumman ! jag vet inte riktigt varför du skrev detta men jag lovar alla bryr sig om dig <3 du är viktig och kanske alla inte kan visa hur mycketr man bryr sig om dig .., <33 miss you

2009-11-30 @ 20:16:35
Postat av: Erika

Jag fattar precis hur du känner! Man bara ger men får aldrig någonting tillbaka. Sen när man slutar ge, för att man tröttnar på att inte få något tillbaka, blir alla skitsura och tycker att man är en hemsk människa typ. Det suger.

<3

2009-12-02 @ 14:11:47
URL: http://blockstrand.blogg.se/
Postat av: Carro

annika : jag skrev det därför att jag känner så och behöver få det ur mig på något sätt och då blev det på det här sättet...

miss you to<33



Erika: jaa precis! och så mår man dåligt för att alla blir sura på en och börjar tänka att man är kanske är egoistisk bara, men inget förändrar sig oavsett vad man gör... man mår bara mer skit...

<33

2009-12-02 @ 16:52:35
URL: http://xxbananxx.blogg.se/
Postat av: Jossan

Jag förstår också precis hur du känner! Och beskrivningarna på "tjejen" ,"henne" och "dom" känner jag igen. Jag vet inte om vi tänker på samma personer, men jag vet iaf några i skolan som är precis så där.

Men till mig har du iaf aldrig sagt något om hur dåligt du mår eller om du vill prata. Du verkar liksom alltid vara så glad och sprallig, så du döljer väl antagligen dina känslor. Men det behöver du verkligen inte göra! Vi är ju dina kompisar så du kan alltid prata med oss när du känner att du behöver! Jag kommer iaf alltid ställa upp! :) <33

2009-12-02 @ 21:13:50
URL: http://radonne.blogg.se/
Postat av: Carro

nej jag snackar inte om dig, och tror inte vi snackar om samma personer..

Jag förväntade mig faktist inte att någon skulle orka läsa det, och absolut inte att någon skulle svara O.o

men det är väldigt snällt att du säger så Jossan, du är verkligen en bra kompis ^^ <33

2009-12-03 @ 22:24:07
URL: http://xxbananxx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0